Chodí vám nevyžádané e-maily?
Nevyžádané e-maily nebo-li spamy mohou být nejrůznější reklamy, výhrůžné e-maily, gratulace k výhře, cizojazyčné zprávy se spoustou překlepů, investiční tipy a jiné obtěžující, někdy však i vysloveně ohrožující zprávy a soubory.
Reklama se z poštovních schránek prostě přemístila na internet. Firmy útočí cíleně a konkrétně. A my ochotně vyplňujeme kontaktní údaje, sbíráme věrnostní kartičky, připojujeme se k veřejným sítím, potvrzujeme kolonky bez přečtení jejich významu.
Nejvyšší drzostí jsou e-maily se žádostí o heslo nebo PIN. Žádná banka ani policie tuto informaci nikdy požadovat nebude.
Jak se bránit?
- Nepřeposílat řetězové e-maily. Nejen, že se takto šíří počítačové viry, ale také vaše e-mailová adresa. Ta se stává stále dostupnější a zneužitelnější.
- Zastavit reklamní sdělení a informační sdělení. Slušný obchodník má službu ,,Odhlášení odběru informativních e-mailů“ viditelně uvedenou na svých stránkách nebo přímo v reklamním e-mailu.
- Číst vše co potvrzujeme. Vyplněné políčko nás někdy stojí až stovky e-mailů ročně.
- Vůbec neotvírat podezřelé soubory. Cizojazyčné e-maily plné překlepů, gratulace k výhře, zvláštní žádosti o přátelství je vhodné rovnou označit jako spam a vůbec si jich nevšímat.
- Mít bezpečné heslo. Kouzla s hesly probereme více.
- Vytvořit nový účet, pokud bude zahlcení spamem neúnosné.
- Mít aktualizovaný antivirový program. I v telefonu, hlavně pokud využíváme služby mobilního bankovnictví.